marți, 25 martie 2008

Ce am invatat de la beneficiarii mei

Lucrez in servicii sociale de peste 15 ani. Cred ca am fost unora de ajutor, dar daca e sa fiu sincer cu mine insumi as putea spune ca aceasta experienta m-a imbogatit in primul rand pe mine pentru ca "am invatat invatandu-i pe altii"!
Am invatat sa multumesc de la viata, pentru fiecare masa pentru ca stiu cat de importanta e pentru unii si acum si pentru mine!
Am invatat sa multumesc pentru fiecare noapte petrecuta intr-un pat cald, pentru ca sunt oameni care ingheata si uneori mor de frig chiar pe strada!
Am invatat ca poti fi bogat si ca poti ajunge sarac in cateva luni, poate chiar intr-o clipa de neatentie si ca de accea este nevoie sa fii vigilent si atent permanent!
Am invatat sa ma minunez pentru ce calitati si resurse descoperi dincolo de un corp sau un chip aparent murdar, obosit sau bolnav!
Am invatat sa am incredere pentru ca stiu ca in enuntul oricarei probleme se afla aparent criptata si o miraculoasa solutie! De multe ori oamenii pe care i-am intalnit aveau solutia in "propriul buzunar".
Am invatat ce inseamna la extreme sa te amuzi pentru ca am intalnit oameni in strada care chiar si fara picioare mai spun bancuri, glume si chiar rad !
Am invatat sa fiu mai mereu optimist pentru ca stiu ca deseori oamenii isi doresc mai mult un model decat o solutie !
Am invatat sa respect liberul arbitru al fiecaruia, sa dau cat mai mult fara sa astept un rezultat concret din partea beneficiarului pentru a evita orice dezamagire !
Am invatat ce putere de daruire, iubire si sacrificiu au unele mame care in ciuda unor conjuncturi aparent implacabile, in strada, isi asuma sa creasca si sa formeze destine ... carora le-au dat viata!
Am invatat ca atunci cand lucrezi in urgenta e mult mai important verbul A FI, decat a AVEA...deseori oamenii isi dorec sa aiba pentru a a putea mai apoi sa fie ...
Am invatat ca am sa invat mereu...
Autor: Asistent Social Eugen LUCAN
Foto: Joe Voets (cu acordul beneficiarului)
Sursa foto: www.samusocial.ro

Niciun comentariu: